wtorek, 29 lipca 2014

Hobbit: Bitwa Pięciu Armii

Witajcie

Mam wolny dzień w pracy i miałam go w całości poświęcić na pisanie książki, ale po obejrzeniu testera do trzeciej części Hobbita nie jestem w stanie się należycie skoncentrować. Ci z Was którzy znają dzieła Mistrza i oglądali dwie wcześniejsze części ekranizacji "Hobbit: Niezwykła podróż" ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Hobbit:_Niezwyk%C5%82a_podr%C3%B3%C5%BC ) i "Hobbit: Pustkowie Smauga" ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Hobbit:_Pustkowie_Smauga ) na pewno czekaliście na niego tak bardzo jak ja. Oto on "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii":


Pod względem wizualnym i dźwiękowym bardzo mi się podoba. Piosenka w tle to oczywiście pieść Pippina - bardzo wzruszająca i głęboka http://w28.wrzuta.pl/audio/4bTdZ2Ic5S7/wladca_pierscieni_powrot_krola_-_piosenka_pippina - mi ponownie przypomniała wydarzenia zawarte we Władcy Pierścieni.



Ale co na przykład mi się nie spodobało - to to, że pokazane jest, że król Thranduil walczy w ruinach miasta, a nie pod Samotną Górą. Jest też taka scena, że Galadriela ni stąd, nie zowąd pojawia się przy nieprzytomnym Gandalfie w Dol-Guldur po jego pojedynku z Sauronem. Rozumiem, że byli przyjaciółmi i współpracownikami w Białej Radzie Śródziemia, ale to zbyt naciągane. Wielu, którzy będą oglądali tą cześć, a nie znają dobrze dzieł Mistrza i historii tych postaci pomyślą, że byli parą. Hmmm hem hemm...no ale cóż stało się.






Ponownie pojawiają się tam postacie Legolasa i Tauriel...ich już pamiętamy z poprzedniej części.../ swoją drogą - i tu może się przyczepić do mnie wiele osób - że Legolas mógł uczestniczyć w walkach pod Samotną Górą między innymi dla tego, że: po pierwsze, przecież żył w tym czasie, po drugie - był świetnym wojownikiem, a po trzecie - Mistrz Tolkien mógł po prostu w dziele nie wspomnieć o jego postaci, bo nim napisał Władcę Pierścieni jego postać mogła być jeszcze nie ukształtowana na tyle by ją umieścić w Hobbicie. Ale to tylko takie moje przypuszczenia. /



Za mało mam danych by dywagować, ale myślę, że zwiastun całkiem dobrze pokazuje surową, poważną i zadufaną w sobie postać Thorina, rozterki Bilba, niesamowicie majestatyczną postać króla elfów Thranduila i jego armii, utrudzonego i zmartwionego Gandalfa który pędzi na łeb na szyję w kierunku Samotnej Góry by zapobiec katastrofie, troskę Barda o mieszkańców miasta na jeziorze i obraz zniszczeń jakich dokonał Smaug itd. Obraz walk też zapowiadają się ciekawe.










W odmętach internetu wygrzebałam również dość długi post na temat tego co nas czeka w trzeciej części. Czytał go może ktoś z Was? Jeśli nie oto link do tej strony. ---> http://hatak.pl/artykuly/co-nas-czeka-w-trzeciej-czesci-hobbita
Nie czepiałabym się już zmian w fabule książki...bo one są w mniejszym lub większym stopniu w każdej ekranizacji jakiegoś działa, ale jednej szczególnie nie mogę przetrawić. A mianowicie, dlaczego Peter Jackson uśmierca Radagasta? :'( Ja tak kocham tego Czarodzieja. Przeczytajcie sami: "...Gandalf pozostaje uwięziony w Dol Guldur. Nie może się wydostać, jego różdżka została złamana przez Saurona. Wtem zza rogu wychyla się głowa Radagasta, który po cichu skrada się do klatki z Gandalfem. "Obiecałeś mi nie pokazywać się tutaj" - mówi Gandalf. Radagast wzrusza ramionami i uśmiecha się w charakterystyczny sposób. Zwariowany czarodziej swoją magią uwalnia przyjaciela, jednak w tym momencie pojawia się oko/Sauron. Następuje pełna magii i efektów walka. Niepozorny Radagast okazuje się wielkim czarodziejem, który swoją mocą pokonuje złe siły, ale sam w tej walce ginie. W ostatnich słowach prosi Gandalfa, by wziął jego magiczną laskę/różdżkę i ruszył na pomoc krasnoludom oraz ludziom. Następuje wzruszający moment, cała sala w kinie płacze. Płaczą też ptaszki ukryte pod kapeluszem Radagasta. Magiczna chwila podkreślona piękną muzyką Howarda Shore'a! Gandalf obiecuje przyjacielowi, że nigdy o nim nie zapomni i ze wściekłą miną rusza w kierunku Samotnej Góry. Muzyka zmienia nastrój na bardziej epicki (zapewne z użyciem tematu przewodniego filmu).." Owszem czyni z niego wielkiego Czarodzieja, przyjaciela i bohatera, ale mimo wszystko nie umiem się pogodzić z tym, że jego już nie będzie. :'(

Mimo naciągnięć fabuły film wciągnie wielu i na pewno zachwyci. Będzie na czym zawiesić oko. Osobiście nie mogę się doczekać kiedy pojawi się w kinach i będę mogła zasiąść do jego oglądnięcia. Czekam z zapartym tchem. :3 A Wy? ;)

Pozdrawiam bardzo serdecznie życząc miłego i słonecznego dnia. :) 

14 komentarzy:

  1. Zwiastun oglądałam i już odliczam dni do premiery! Film na pewno jest widowiskowy - już sama bitwa pięciu armii zajmie co najmniej z 1 godzinę! Mam tylko nadzieję, że film w miarę będzie trzymał się oryginału - niektóre nowe wątki mi nie przeszkadzają (Legolas + wątek z Dol Guldur!), ale z kolei inne są bardzo naciągane (miłość elfki do krasnoluda), ale się nie czepiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co? Odliczamy razem? ;) he he Tak...co do wątku miłości Tauriel i Kiliego...to cóż..hmm. Takie obrazki ludzie lubią i z przyjemnością oglądają filmy w których są podobne sceny.

      Usuń
  2. Ja nie odniosłam wrażenie oglądając trailer, że to pojawienie się Galadrieli przy Gandalfie mogłoby sugerować, że byli parą. Jak wspomniałaś, właściwie każda ekranizacja odbiega od pierwowzoru, więc ja się nie czepiam zmian :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że się nie czepiasz...ja w zasadzie też tego nie robię, ale na punkcie dzieł Mistrza Tolkiena mam lekkiego schiza i niestety miejscami mogę być bardzo kategoryczna...No ale...
      Co do początku Twojej wypowiedzi...Wszystko zależy od osoby patrzącej na daną scenę. Osobiście znam wiele osób które zaczytują się wydaną w języku angielskim Historią Śródziemia...i ponoć kilku fanom / takie dane znalazłem na jednym forum tolkienowskim/ udało się natrafić na wzmianki mówiące o tym, że Galadriela tak na prawdę kochała Gandalfa mimo iż w Doriath poślubiła Celeborna w I Erze...no ale tu można by toczyć niezłe dysputy :P he he Patrząc na tą scenę te osoby - bo wiem, że będą oglądały film jak tylko się pojawi w kinie - będą dumne z siebie, że to jednak oni mieli rację. Cóż...ja osobiście uważam, że nigdy nie dowiemy się prawdy bo przecież Mistrz Tolkien już nie żyje...
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

      Usuń
    2. Tak, co do tej domniemanej miłości Galadrieli do Gandalfa, to raczej nigdy nie będzie 100% pewności, bo to musiałby rozstrzygnąć sam Tolkien i powiedzieć/napisać wprost, jak się sprawy między nimi miały.

      Usuń
    3. Myślę tak samo jak Ty w tej kwestii...

      Usuń
  3. Nie oglądałam Teasera, jakoś nie mam na to ochoty. Nie wiem tez, czy obejrzę ta część. Dwie poprzednie mnie po prostu... nie wiem jak to nazwać ładnie, obrzydziły. To co zrobili w drugiej części zakrawa o pomstę do nieba. Nie wiem jak z takiej krótkiej książeczki można zrobić trzy części po trzy godziny... Dla mnie to jest wyciąganie kasy od widza. Po Pustkowiu Smauga wyszłam z kina zniesmaczona, a przez cały film tylko marzyłam, żeby wyjść z kina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem Elżbieto. Spotkałam się z kilkoma podobnymi opiniami. W pewnym sensie produkowanie filmów w ogóle i umieszczanie ich później w kinach ma na celu wyciąganie z ludzi kasę.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

      Usuń
  4. A ja bardzo się cieszę na ten film i już nie mogę doczekać się premiery. Nie przeszkadzają mi zmiany w fabule, bo to w ekranizacjach nieuniknione. Jak będę chciała przypomnieć sobie wersję Tolkiena to przeczytam ponownie książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste logiczne myślenie. I za to Cię lubię. ;) Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

      Usuń
  5. Ja postanowiłam sobie odpuścić zarówno Hobbita, jak i Władcę Pierścieni. Za dużo ludzi się tym zachwyca, co mnie zawsze w jakiś sposób odpycha ot filmów i książek. Przeczekam, aż wszystko przycichnie, a później zobaczę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Cię rozumie...teraz przez kilka miesięcy będą się ludziska niecierpliwić, podniecać, komentować i ekscytować, później gdy będzie premiera "będzie jeszcze głośniej". Jedni będą chwalić PJ a inni wręcz potępiać, ale prędzej czy później wszystko się uspokoi, film będzie dostępny przez internet i będzie można go na spokojnie obejrzeć...
      Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Nie mogę się doczekać filmu :)

    OdpowiedzUsuń