poniedziałek, 28 lipca 2014

Mała niespodzianka

Witajcie

Przed chwilą doznałam czegoś na kształt olśnienia. Wygrzebałam w przepaściach internetu dwa tytuły książek które bardzo mnie zaintrygowały..."Legenda o Sigurdzie i Gudrun" autorstwa J.R.R. Tolkiena i książka biograficzna o nim pióra



Tytuł: Legenda o Sigurdzie i Girdrun
Autor: J.R.R. Tolkien
Wyd.: Prószyński i S-ka
 Tłumaczenie: Katarzyna Staniewska
 Okładka: Twarda
 Stron: 560 










Opis książki:  "Legenda oparta na mitologii skandynawskiej. Stąd Tolkien czerpał liczne pomysły, nazwy i imiona tworząc Śródziemie. Pierwsza pieśń opowiada o losach legendarnego bohatera Sigurda Völsunga i dwóch zakochanych w nim kobiet - walkirii Brynhildy oraz pięknej Gudrun, księżniczki z rodu Niflungów, która dzięki magicznemu podstępowi została jego żoną. Druga przedstawia wydarzenia po śmierci Sigurda - Gudrun wbrew swej woli zawiera małżeństwo z potężnym Atlim, władcą Hunów (historycznym Attylą), Atli morduje jej braci, wielkich bohaterów, Gudrun wywiera straszną zemstę, po czym odbiera sobie życie. "Legenda o Sigurdzie i Gudrun" to fascynująca opowieść z czasów starożytnej Północy o magii, bogach, spektakularnych bitwach, wojownikach, tragicznej miłości i zdradzie. Niezwykły prezent dla wszystkich miłośników Tolkiena, opatrzony przez jego syna drobiazgowym komentarzem oraz fragmentami dotąd niepublikowanych wykładów ojca o literaturze staroislandzkiej."





Mystery
Agnieszka Sylwanowicz
 Okładka: zapewne twarda

 Stron: 336










                                                                          *



6 komentarzy:

  1. Z chęcią bym przeczytała biografię :) Jednak dla mnie i tak na pierwszym miejscu będą dzieła Tolkiena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak uważasz :) Dla mnie dzieła są częścią jego biografii..bo powstały w takich czy innych okolicznościach i z różnych powodów. Ja lubię analizować dzieła Mistrza przez pryzmat tego co się działo w jego życiu w konkretnym roku w którym zaczynało powstawać to czy owe dzieło...Nie robiłam tego na blogu gdyż notki byłyby za długie i za nudne...ale mniejsza o szczegóły.

      Usuń
  2. Pierwszą mam i kocham :D ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O.o wow sporo, ale ok. Dziękuję za informację. :)

    OdpowiedzUsuń